Zin in een literaire avond? Extra aanvulling voor vrijdag 14 april!

5 april 2023

Zin in een literaire middag en/of avond? Dat kan op vrijdag 14 april a.s. bij de Bibliotheek (16.00 uur) en/of Van Piere (19.00 uur)

We zijn als partij uitgenodigd bij Bibliotheek Eindhoven aan de Emmasingel. Welkom vanaf 16.00 uur. Directeur Albert Kievits geeft om 16.15 uur een inkijkje in de rol van de bibliotheek in deze tijd en nieuwe ontwikkelingen: Wat biedt de bibliotheek aan burgers, welke rol vervult de bibliotheek m.b.t. kansengelijkheid en brede welvaart, en wat gebeurt er in de wijken en regiogemeentes? Om 17.15 uur praten we hierover na bij een drankje en hapje. Aan deze activiteit zijn geen kosten verbonden. Introducées zijn van harte welkom!

Meer info: Frank Depla, 0620031574.

Aanmelden via (selecteren link, control+klik linkermuisknop) https://regioeindhoven.pvda.nl/nieuws/bezoek-aan-de-bibliotheek-op-14-april-2023/

Eva Roovers
foto: Frank Ruiter

Degenen die daarna nog een verdiepingsslag willen maken, kunnen door naar Boekhandel van Piere aan de Nieuwe Emmasingel. Daar geeft Eva Roovers een lezing over burgerberaden. Eva is schrijver en mede-oprichter van Bureau Burgerberaad. In haar laatste boek Nu is het aan ons. Oproep tot echte democratie houdt zij een vlammend betoog om politiek niet uitsluitend aan politici over te laten maar ook de burgers in te schakelen. Zij pleit voor het in samenspraak gezamenlijk zoeken van oplossingen voor de veelkoppige problemen van de 21e eeuw zoals de stikstofcrisis, het klimaat, armoede e.d. In het programma Buitenhof legde Eva onlangs uit waarom burgerberaden noodzakelijk zijn voor een sterke democratie. Kosten: € 8,09. Aanmelden via deze link of via (selecteren link, control+klik linkermuisknop)