ViP040 naar “Glow”. Een terugblik.

Door Necla Koçak op 20 november 2017

Met de vrouwen van de PvdA, ViP040, hebben we Glow gelopen. Dit jaar was het alweer de twaalfde editie van Glow. Ruim 740.000 mensen hebben genoten van licht in combinatie met kunst, cultuur.

Onder begeleiding van een gids hebben wij een route van ongeveer 6 km gelopen en 33 lichtkunstprojecten gezien. Bij een aantal bleven wij langer genieten dan andere. Dankzij onze gids Thijs, kregen wij ook informatie over ieder kunstwerk. Wat een mooie verhalen achter al deze kunstwerken en wat een passie voor onze stad.

Ondanks de verschillen tussen de kunstwerken was er wel een duidelijke synergie. Verbondenheid en eenheid stonden in veel kunstwerken centraal; zoals bijvoorbeeld bij de lichtjesdans in combinatie met muziek op het stadhuisplein, het huis de Laak, en het Fatih Moskee.

Het was leuk om samen met mijn partijgenoten Glow te lopen. Het was een geslaagde avond. We kijken uit naar de volgende bijeenkomst, die in het teken van duurzaamheid zal staan.

Tot het volgende VIP event.

Ben je een vrouw met een rood hart en wil je ook mee met deze Rode Vrouwen? Meld je dan aan bij Necla Koçak.

Necla Koçak

Stevige wortels met liefde zorgen voor een prachtige bloei. Juni 1973, een warme zonnige zomerdag, ben ik op als achtjarige met mijn familie op een lange reis gegaan en verhuisd van Sarkisla (een klein stadje in Sivas) naar Eindhoven. Als kind vond ik dat geweldig spannend, maar als ik er nu aan terugdenk, heb ik

Meer over Necla Koçak