So you wanne be a politician?

Door Frank Depla op 27 december 2020
Vlak na de zomervakantie zijn we gestart met de leergang ‘So you wanne be a politician’. Met mooie onderwerpen zoals een korte uiteenzetting van de sociaal democratie door Rob van Gijzel, een raadsvergadering volgen onder het motto ‘hoe wordt er over onze stad besloten?’ En een dagdeel vrouwen in de politiek. O.a. in gesprek met Lilian Ploumen. Daarnaast een interview met Eef Klaassens Postuma die vertelt over haar uitgebreide ervaringen als vrouw in de politiek en waar je soms het verschil kan maken voor bewoners in de stad. De link naar dit interview vind je hieronder.
Waar we nog niet aan toe zijn gekomen is een ‘rondje door de stad fietsen’ met de wethouder van Wonen en werken Yasin Torunoglu: waar maakt de politiek, en in het bijzonder een sociaal democratische wethouder, het verschil voor bewoners?
Door de Corona maatregelen is deze fietstocht uitgesteld, deelnemers houden het dus nog te goed.

In het nieuwe jaar (maart) starten we weer met een nieuwe editie, 4 dagdelen. Binnenkort worden jullie daarover geïnformeerd, maar je kunt je nu al aanmelden bij onze secretaris Erik van der Werff via: [email protected]

Frank Depla

Tijdens de volgende Algemene Ledenvergadering (juni?) wordt Frank Depla voorgedragen als nieuw bestuurslid namens Eindhoven. Hij volgt Necla Koçak op, die gelukkig voor heer VIP040-taken in het regiobestuur blijft. We heten Frank van harte welkom! Hieronder een korte motivatie van Frank voor zijn sollicitatie: Wat mooi om bestuurslid te worden van de vereniging waar ik

Meer over Frank Depla