Secretaris gezocht!

2 april 2021

Sinds juni 2017 is de gefuseerde PvdA Regio Eindhoven regionaal actief. De afdeling bestaat uit Best, Eindhoven, , Nuenen, Veldhoven, Son en Breugel en Waalre. Onze huidige secretaris stopt er in juni mee, en daarom zijn we op zoek naar een nieuwe secretaris.

We ontmoeten graag kandidaten, die enthousiasme, tijd en meer willen vrij maken. Laat van je horen!

Profiel secretaris
De secretaris heeft (bij voorkeur) bestuurservaring. Zijn/haar taak is de informatie naar leden en collega-bestuurders te organiseren en te coördineren. Verder regelt hij/zij mét de voorzitter de bestuursactiviteiten, bewaakt de voortgang en verslaglegging daarvan, en is verantwoordelijk voor het archief.

Concrete werkzaamheden zijn: behandelen van informatie en correspondentie voor en over de afdeling; mede opstellen van het (meerjarig) werkplan; notuleren van de bestuurs- en afdelingsvergaderingen; elektronische archivering. Ook het onderhoud van het ledenbestand valt onder de verantwoordelijkheid van de secretaris evenals het toezicht op de naleving van statuten en huishoudelijk reglement.

De tijdsinvestering ligt rond de 2-4 uur per week, afhankelijk van de inhoud van de functie (bijv. deelname aan werkgroepen en/of landelijke clubjes).

Procedure
Voor vragen kun je je richten tot Erik van der Werff via [email protected]. De procedure staat open tot 16 mei 2021. Graag ontvangen we de sollicitatie per e-mail.

Kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek met de voordrachtscommissie die bestaat uit Erik van der Werff en Frank Depla. Na akkoord van het bestuur zal voordracht en benoeming volgen tijdens de algemene ledenvergadering op 24 juni 2021.