Notulen ALV Regio Eindhoven

Door Jo Laeven op 7 oktober 2020

Afgelopen woensdag 23 september vond de algemene ledenvergadering van de PvdA Regio Eindhoven plaats. Hieronder vindt u een kort verslag van de alv. Bij vragen en/of opmerkingen kunt u altijd contact opnemen met Erik van der Werff (secretaris) via [email protected]

Notulen ALV Regio d.d. 23-9-2020 (locatie Eindhoven Atletiek):

De vergadering is via een FB-live-event ook online te volgen.

1. Opening. Onze voorzitter Willem-Jan Dekkers opent na wat technische opstartproblemen de vergadering om 20.15 uur.

1. Er zijn geen mededelingen.

1. Benoeming nieuwe bestuurslid. Na een korte pitch waarin Tony Liebregts zich voorstelt wordt hij bij acclamatie door de ALV gekozen als afgevaardigde van de PvdA-Waalre. Tony geeft desgevraagd nog een korte toelichting op de crisis waarin de Waalrese politiek verkeert.

1. Update Campagne. Tjeerd geeft een toelichting op de activiteiten van de campagnecommissie dit ter voorbereiding op de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen volgend jaar en de Gemeenteraadsverkiezingen in 2022. De rol van de commissie is vooral initiërend en zij zal de komende maanden met concrete voorstellen komen. Ideeën, tips, vragen of opmerkingen zijn welkom: [email protected] Er is een eerste inventarisatieronde richting de gemeenten gedaan, hierop zijn nog weinig concrete reactie ontvangen. Het ontwerpverkiezingsprogramma wordt nog verder aangepast. Dit zal opnieuw ter discussie worden voorgelegd op de volgende ALV.

1. Linksom! In de PvdA. Gerard Bosman geeft een presentatie over de activiteiten van het initiatief Linksom! In de PvdA dat hij samen met een paar ander betrokken partijleden. Linksom! Is een onafhankelijke groep van partijleden zonder officiële status. Belangrijkste doel is het streven naar versterking van linkse politiek onder meer door samenwerking met Groen Links en SP door stembusakkoord. Vooral de samenwerking met de SP levert binnen de ALV forse discussies op. Het is duidelijk dat de meningen hierover nogal uiteenlopen. Vervolgens worden twee moties besproken die door Linksom! zijn voorgelegd aan de landelijke verkiezingsprogrammacommissie. Deze inbreng is in zijn geheel te lezen op: https://metvertrouwenlinksom.wordpress.com/2020/06/10/bijdrage-verkiezingsprogramma-pvda/ Een redactionele versie is te lezen op: https://metvertrouwenlinksom.wordpress.com/2020/07/21/linksom-uit-de-crisis/ De eerste motie behandelt recht op en zekerheid van werk en inkomen en de tweede motie vermogensongelijkheid en inkomensongelijkheid. Beide moties worden na inhoudelijke discussie in grote meerderheid ondersteund door de vergadering.

1. Onze voorzitter sluit de vergadering om 22.30 uur onder dankzegging voor ieders aanwezigheid en participatie zowel fysiek als digitaal.
Jo Laeven

Jo Laeven (64) is bestuurslid namens Nuenen. Jo is ruim 30 jaar lid van de PvdA en woont sinds 1986 in Nuenen. Getrouwd en vader van 3 kinderen en trotse grootvader van 5 kleinkinderen. Is goed ingevoerd in de Nuenense gemeenschap en heeft een groot regionaal netwerk van. Vanuit ruim twintig jaar ervaring in de

Meer over Jo Laeven