Het nieuwe normaal

Door Necla Koçak op 30 september 2020
Begin dit jaar heb ik mijn rol als vertegenwoordiger voor de gemeente Eindhoven in het regionale PvdA-bestuur overgedragen aan Frank Depla. Met heel veel enthousiasme kon ik me zo gaan focussen op de vrouwen in de PvdA in onze regio: VIP040. Met een kleine programmacommissie hebben we een superleuk programma gemaakt voor het jaar 2020. Van VIP-café, debatsessies tot een bezoek aan het EU-parlement. Net toen we ons eerste VIP-café achter de rug hadden, brak het coronavirus uit en kwam alles stil te liggen. Net als jullie allen was het ook voor mij even zoeken naar een balans in het nieuwe normaal.
Dit coronavirus heeft een enorm impact op ons gehad en heeft het nog steeds. Het beïnvloedt ons denken, het prioriteren van zaken, het terugschakelen in het snelle tempo van leven en het meer met je naasten willen zijn. De beelden uit de hele wereld, de beelden uit ziekenhuizen en vooral de beelden van mensen die niet aanwezig konden zijn bij de uitvaart van geliefden en het niet kunnen bezoeken van ouders in zorghuizen blijft mij tot de dag van vandaag steeds raken. En dan het beeld van hamstergedrag! Alles wat heel normaal was, was plots niet meer normaal!
Het nieuwe normaal blijft lastig en natuurlijk missen we het oude samenzijn. Ook als bestuur zijn wij steeds opnieuw aan het zoeken naar haalbare mogelijkheden in het nieuwe normaal. Gezien de ontwikkelingen, ook in onze regio, hebben wij voor VIP040 afgesproken dat wij het VIP-café voorlopig sluiten. We zijn als werkgroep druk bezig met een haalbaar programma voor de komende maanden met de hoop dat we in 2021 ons programma kunnen inhalen. Ook al komen we de komende maanden minder bij elkaar, onze verbinding blijft. We kunnen elkaar bereiken via de mail en via onze ViP040 WhatsApp-groep. En zodra het weer mogelijk is, gaan we weer vaker offline afspreken met elkaar!
Ik wens jullie allemaal het beste en alle goeds in deze bijzondere tijd. Zorg vooral goed voor jezelf en je naasten en blijf gezond.
Necla Koçak
Bestuurslid PvdA Regio Eindhoven
Necla Koçak

Stevige wortels met liefde zorgen voor een prachtige bloei. Juni 1973, een warme zonnige zomerdag, ben ik op als achtjarige met mijn familie op een lange reis gegaan en verhuisd van Sarkisla (een klein stadje in Sivas) naar Eindhoven. Als kind vond ik dat geweldig spannend, maar als ik er nu aan terugdenk, heb ik