ALV op 20 oktober 2022 / Bezoek Hans Spekman

4 november 2022

Afgelopen donderdag 20 oktober een goede Algemene Leden Vergadering van de PvdA regio Eindhoven gehad met als thema; armoede. De maatschappelijke ontwikkelingen houden ons allemaal bezig maar raken veel inwoners onevenredig hard. En wat kun je daar dan als politieke partij aan doen en hoe doe je dat lokaal? Tjeerd Ritmeester verteld over de acties, samen met Groen Links over de Energietoeslagactie.

Mooie voorbeelden gezien van de PvdA Veldhoven en Eindhoven, die ook kunnen werken in andere regio’s.  Ook mochten we Hans Spekman welkom heten die ons meenam in de levens van kinderen in armoede. Een aantal dat gestaag groeit, door de huidige situatie, maar ook door het systeem: “We zeggen dat we het willen – gelijke kansen- maar willen we het wel echt?” Een beschouwing op de politiek vanuit de mens, niet vanuit de macht. En een pleidooi, om de urgentie van actie voor die diegenen die het nu het hardst nodig hebben vooral te voelen vanuit het hart. Een mooie avond, vol inspiratie en bruisende energie om verder te kunnen bouwen aan wat wij als regio vinden waar de PvdA voor staat. En dat zit allemaal in 1 woord. MENS.

2.

Wij danken Punt.C hartelijk voor de facilitering van onze ALV op 20 oktober. Door haar enorme inzet servicegerichtheid, heeft Peggy op zeer korte termijn – midden in de voorbereiding van de DDW- ruimte, tijd en borrel voor 50 personen en sprekers mogelijk gemaakt. Goede ruimte, super service en zeer aan te bevelen wanneer je op zoek bent naar een typisch Eindhovense industriële creatieve setting voor je event.

3

Hans Lindeijer, over de introductie van een nieuwe mailgroep van mensen die via politiek verbeteringen wil aanbrengen. Stuur een mail naar [email protected]  om u op te geven.

4

Hier vinden jullie de verschillende presentaties van de verschillende sprekers en enkele sfeer foro’s.

PP ALV 20 oktober 2022 sheets

Presentatie ALV PvdA_tjeerd

Groente en fruit voor de voedselbank FINAL