Volle bak in het NatLab bij de viering van 100 jaar Vrouwenkiesrecht

13 mei 2019

Volle bak!

Op donderdagavond 9 mei organiseerden de Vrouwen in de PvdA (ViP040) op initiatief van Marjolein Senden (PvdA-raadslid) een feestje ter gelegenheid van 100 jaar Vrouwenkiesrecht. Het werd een interessante avond voor de vele vrouwen, maar ook mannen, die de weg naar de inspirerende locatie ‘Broet’ in het NatLab hadden weten te vinden.  Julia Wouters was er om ons er nog eens aan te herinneren dat het vrouwenkiesrecht er 100 jaar geleden niet zomaar is gekomen, maar dat er jarenlang strijd voor is geleverd. En vooral dat de politiek te belangrijk is om alleen aan mannen over te laten. En dat we er nog lang niet zijn met de emancipatie. Zij zette er in haar boek ‘Zijkant van de macht’ een aantal behartigenswaardige gedachten over op papier.

Link naar website van Julia Wouters met informatie over het boek: julia schrijft

Nelleke Vedelaar samen met Elena van Hout

Halverwege de avond werd door Nelleke Vedelaar, de landelijk voorzitter van de PvdA, de eerste ViP040-Roos Award uitgereikt. De juryvoorzitter Elena van Hout zette uiteen dat de keuze uit de 11 uitstekende kandidaten niet gemakkelijk was, maar dat na ampel beraad unaniem gekozen is voor Conny Oosterhout-Smits, een warme, ondernemende vrouw die zich in de regio Eindhoven met haar team van 150 vrijwilligers bijzonder verdienstelijk heeft gemaakt met Sociaal Solidair, een organisatie die zich sinds 2013 in buurten en wijken met zorg en aandacht onvermoeibaar inzet voor mensen die het moeilijk hebben. Er wordt gezorgd voor kleding en huisraad en als er echt niets meer is, wordt er gezorgd voor een noodpakket. En voor de kinderen worden leuke activiteiten georganiseerd. Kortom een topvrouw!

Op de website kun je meer lezen over dit initiatief: stichtingsociaalsolidair.nl

——-

ViP040 een deel van de werkgroep die avond organiseerde

ViP040 is het vrouwennetwerk van de PvdA Regio Eindhoven. Meer informatie en/of aanmelden voor ViP040 activiteiten, kan bij