Regio op bezoek in Nuenen!

Door Jo Laeven op 26 oktober 2019

Vrijdag 18 oktober zijn een aantal partijgenoten uit de regio op bezoek geweest in Nuenen: de Vincent van Gogh gemeente.

Na ontvangst in het museum Vincentre hebben we in twee groepen samen met een gids een wandeling gemaakt langs een aantal markante plekken die Van Gogh geschilderd heeft of die van betekenis zijn geweest in zijn leven. Daarna hebben we een kort bezoek gebracht aan het museum. Het programma werd afgesloten met een presentatie door wethouder Ralf Stultiens, die onder andere citymarketing in zijn portefeuille heeft. Hij heeft een toelichting gegeven op een aantal gemeentelijke initiatieven ter versterking van de Van Gogh-belevenis in Nuenen en de actuele ontwikkelingen rond dit thema in de Brainport-regio en in de provincie. In de presentatie kwam naar voren dat er voor een kleine gemeente als Nuenen het een grote uitdaging is om  evenwicht te bewaren tussen behoud van cultuur-historische waarden, citymarketing, versterking van de lokale economie en leefbaarheid. Deze plannen zullen op korte termijn aan de gemeenteraad worden voorgelegd en ook onze eigen fractie zal zich hierover moeten buigen.

Na deze interessante presentatie was het tijd voor een gezellig samenzijn met een drankjes en echte bitterballen van snackbar de Aadappeleters. Het was alles bij elkaar een informatieve en zinvolle excursie waarbij er ook genoeg tijd was voor onderlinge ontmoetingen en inspirerende gesprekken met mede-partijgenoten uit de regio.

Jo Laeven

Jo Laeven (64) is bestuurslid namens Nuenen. Jo is ruim 30 jaar lid van de PvdA en woont sinds 1986 in Nuenen. Getrouwd en vader van 3 kinderen en trotse grootvader van 5 kleinkinderen. Is goed ingevoerd in de Nuenense gemeenschap en heeft een groot regionaal netwerk van. Vanuit ruim twintig jaar ervaring in de

Meer over Jo Laeven