Door op 1 augustus 2016

Maatschappelijke verkenning PGB door regio PvdA Ombudsteams

Vanaf 1 januari 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor drie grote taakgebieden in het sociale domein, ook het persoonsgebonden budget valt daaronder. Afgelopen maanden hebben de PvdA-ombudsteams in de regio Eindhoven-Helmond een gezamenlijke verkenning uitgevoerd om zicht te krijgen op hoe het nu in de praktijk gaat met de pgb’s.

De verkenning richt zich op de gemeenten Best, Eindhoven, Geldrop-Mierlo, Helmond, Nuenen, Laarbeek, Someren – Asten, Son en Breugel, Veldhoven en Waalre.

De centrale vraag bij het onderzoek is: gaat het goed met de zorg en de pgb’s in de regio waar zich elders in het land grote en kleine problemen voordoen?

De ombudsteams hebben onder grote belangstelling van bestuurders en andere betrokkenen hun bevindingen en aanbevelingen maandag 27 juni 2016 gepresenteerd in het stadhuis te Eindhoven. Lutz Jacobi, Tweede Kamerlid voor de PvdA heeft het rapport in ontvangst genomen en toegezegd dat zij zal zorgen dat het rapport de volle aandacht zal krijgen van de woordvoerders in de Partij van de Arbeid.

In de lokale en regionale pers is ook ruim aandacht geschonken aan het onderzoek.
Het volledige rapport kunt u hier downloaden: http://tinyurl.com/rapport-pgb

Het PvdA Ombudsteam Nuenen,
Jetty Brouwers en Marianne Cooijmans.

Waar ben je naar op zoek?